Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] wymiana sondy lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
venol20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2009, 16:02
Lokalizacja: Gliwice

[B4 ABT 2.0] wymiana sondy lambda

Post autor: venol20 » 05 sty 2010, 21:34

Witam.Drodzy Klubowiczem ma pytanie jak wymienić sondę lambda. Czy mogę sam kupić nowa i wkręcić, czy wymaga to jakiś dodatkowych zabiegów? Bo nie wiem czy muszę do mechaniora prowadzić czy sam sobie poradzę. Proszę o jakieś podpowiedzi bo jednoznacznej nie znalazłem.
b3 1.8 1988r. 5 lat--> b4 2.0 1994r.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 05 sty 2010, 22:01

Wkręcasz, dobrze podłączasz resetujesz ECU przez odpięcie akumulatora ponieważ ECU wtrysku w ABT uczy się dawkować paliwo na podstawie sygnałów z sondy. A i jeszcze można zrobić tą słynną adaptację.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 sty 2010, 23:52

nie jest to trudne. klucz 22mm i jakiś odrdzewiacz typu WD40
dobrze jest ją odkręcać na rozgrzanym układzie wydechowym z racji rozszerzalności cieplnej i przez to łatwiej odkręcić,
Wczesniej oczywiscie odpinasz wtyczki 1x2pin i 1x1pin

po tym wszystkim jak wkręcisz nową sondę odpinasz Akku na 2-3 min
podpinasz, uruchamiasz silnik,

Silnik ma pracować na wolnych obrotach bez dodawania gazu aż do załączenia wentylatora.

Najlepiej jakbyś miał dostęp do VAGa bo po tym pasuje zrobić adaptacje TPSu (opis w dziale warszat) jednak nie jest to konieczne
no i oczywiscie skasowac ewentualne błędy.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

venol20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2009, 16:02
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: venol20 » 06 sty 2010, 08:40

Dzieki za rady, czyli musze zrobic reset ECU;) tak cos myślałem. Co ja bym bez Was zrobił :-D

[ Dodano: 2010-01-06, 08:42 ]
widmo, kolego drogi bo widze że też masz silniczek ABT i powiedz mi czy on Ci naprawde pali niecałe 9.5l benzynki?? To nieprawdopodobne mi w cyklu mieszanym pali 13l i zastanawiam się czy to nie przez filtr paliwa bo wszystko jest ok.
b3 1.8 1988r. 5 lat--> b4 2.0 1994r.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 sty 2010, 11:06

venol20 pisze:Dzieki za rady, czyli musze zrobic reset ECU;) tak cos myślałem. Co ja bym bez Was zrobił
Pasuje zrobić adaptacje bo nowa sonda bedzie na pewno generowała sygnał o większej amplutudzie i większej częstotliwości i wtedy ECU bo mogło zgłupieć :-P
venol20 pisze:widmo, kolego drogi bo widze że też masz silniczek ABT i powiedz mi czy on Ci naprawde pali niecałe 9.5l benzynki?? To nieprawdopodobne mi w cyklu mieszanym pali 13l i zastanawiam się czy to nie przez filtr paliwa bo wszystko jest ok.
Tak u mnie cykl mieszany to około 9,5 litra/100
No ale silnik zrobiony na tip top no i ja mam długa skrzynię.
czyli przy 135kmh mam 3000 obr na V biegu

Ostatnio do zakopca na sywestra jechałem to z Krakowa do zakopca zrobiłem 130km
auto spaliło 10,5 litra benzyny 8-) jazda oczywiscie spokojna
na dwupasmówce 100kmh, na jednopasmówce 60-80kmh

Ale w drodze powrotnej wracałem przez Słowacje i musiałem poszaleć na serpentynach wiec spalanie poszło w górę tj jakieś 17l/100 :mrgreen:

co do Twojego ABT
hmmm trudno wyczuć co nie gra. pasuje pospradzać sondę i czujniki temeperatury. Oczywiscie wyczyścić wtrysk, uszczelnic dolot, na zime mieć założony przewód od ciepłego powietrza, do tego ustawienie zapłonu i sprawdzenie układu WN
No filtry to podstawa chociaż w ABT jest dość mocarny filtr paliwa wiec jego zapchać to trzeba się postarać. Ja u siebie filtr paliwa wymieniłem po 3 latach czyli ponad 100kkm, Nawet nie był bardzo brudny..

Do spalania dochodzi też styl jazdy i rodzaj skrzyni.
ja dużo hamuje silnikiem i staram sie unikać gwałtownego przyśpieszania. No ale jak trzeba to trzeba :lol:
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 11 sty 2010, 13:28

widmo pisze:nie jest to trudne. klucz 22mm i jakiś odrdzewiacz typu WD40.
Czy trzeba zaopatrzyć się w specjalny klucz, czy można ją odkręcić w jakiś inny sposób. Próbowałem zwykłym kluczem ale nic nie rusza.

andre1500

Post autor: andre1500 » 24 maja 2011, 11:22

witam
koledzy pomóżcie bo ostatnio swoim ABK próbowałem wymienić sondę ale nie wiem jak się dostać do tych kostek aby je odłączyć. ten kabelek idzie tam gdzieś nad skrzynią i ani od dołu i od góry nie mogę się dostać żeby wymacać te kostki. proszę pomóżcie z góry dziękuję

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 24 maja 2011, 14:29

radziobiker pisze:Czy trzeba zaopatrzyć się w specjalny klucz, czy można ją odkręcić w jakiś inny sposób. Próbowałem zwykłym kluczem ale nic nie rusza.
Najlepszy jest do tego klucz płasko-oczkowy, a jeszcze lepiej z grzechotką, przekładasz kable przez oczko i nakładasz na sondę.
[center]Podgrzewacz Parownika LPG\Alternator 120A od V6 w ABT
[/center]
[center] Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 maja 2011, 15:52

andre1500, W ABK w oryginale połączenia przewodów sondy znajdują się za aparatem zapłonowym.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 02 paź 2012, 15:33

Mam pytanie odnośnie podłączenia sondy, w stronę ECU idzie gruby kabel od sondy i w nim są dwie żyły zielona i czarna, zielona to zapewne jest kabel sygnałowy a czarny gdzie powinien być podłączony(u mnie nie był nigdzie podpięty)? Do masy?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 paź 2012, 20:30

Czarny ma pełnić funkcję ekranu i nie jest nigdzie podłączony.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 05 paź 2012, 16:01

No to narobiłem sobie kaszany. Ten czarny kabel podłączyłem do masy i na początku było ok. Problem pojawił się jak chciałem po nocy odpalić auto, nie chciał załapać. Myślałem że to przez ten kabel więc go rozciąłem i dalej to samo, na gazie odpalił ale z trudem. Myślałem że komp nałapał błędów więc odłączyłem akumulator. Po podłączeniu na chwilę zapalił i zgasł i już nie odpalił. Na gazie odpalił ale też z trudem. Jak się okazało po zdjęciu pokrywy filtra powietrza benzyna leje się strumieniem z wtrysku, zalewa go i dlatego nie odpala. Na VAGu nie ma żadnych błędów oprócz 525 co po jeździe na gazie jest normalne. Co mogłem uszkodzić? Wtrysk czy ECU czy obie te rzeczy? Od czego byście zaczęli? Jak podmienię ECU a się okaże że wtrysk jest walnięty to czy nie uszkodzi się komp?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 05 paź 2012, 19:05

Karol_90, napewno podlaczajac ekrando masy nie uszkodziles ani kompa ani wtrysku. Bo zmasowanie ekranu nie powoduje zadnego zwarcia. To nie ma zwiazku raczej.
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 paź 2012, 21:59

Karol_90 pisze:VAGu nie ma żadnych błędów oprócz 525
To bardzo dziwny wag masz.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 06 paź 2012, 16:43

W takim razie co jest nie halo że ten wtrysk leje strumieniem tą benzynę? Mono Motronic to przecież mało zaawansowany diagnostycznie sterownik więc może nie pokazać błędu. Mam interfejs od Viakena i korzystam z VAG-COMA 311-2. Być może pokazałby błąd przed resetem ale wtedy nie było czasu na podłączanie. A teraz wyskoczył 525 no i 515 bo silnik nie odpalony. Jak myślicie co jest uszkodzone i co byście sprawdzili?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga